lördag 10 april 2010

Mera fåglar

Tranorna har fått sällskap av sångsvanar och något slags änder gäss, kanske grågäss (tack Mian):

Lokalt djurliv-01

Även rådjuren tittade fram ur skogsbrynet på denna promenad:

Lokalt djurliv-02

Under vintern har de mest synts till i skymningen på det ställe där mjölkbonden lastar ensilage och fodertillskott till korna, han spiller alltid lite vilket rådjuren tar hand om. Som mest har jag sett 18 djur där samtidigt.

Det var en riktigt grå dag igår och mitt objektiv är inte särskilt ljusstarkt, då blir kvaliteten därefter. Jag hade faktiskt tänkt att sälja teleobjektivet eftersom jag aldrig använde det, men det är ju faktiskt lite kul att plåta lite på håll.

5 kommentarer:

Mian sa...

Nu är våren här, härligt.
Gäss är det som betar tillsammans med svanarna, sannolikt grågäss.

görel sa...

Ah, tack! Som du förstår är jag ingen baddare på fåglar, men eftersom jag numera bor nära en hyfsad fågelsjö får jag väl lov att försöka bättra på den detaljen.

Mian sa...

görel: jag har lite försprång, har fågelskådat sedan början av 80-talet ;)
Du får gärna höra av dig med fågelfrågor om du vill.

görel sa...

Tack, gärna!

Amine sa...

Sightline Payments Kirk SanfordbaccaratI've been trying to leave you for the longest time