måndag 15 oktober 2007

Blog action day - vår miljö


Jag snappade upp på Kulturbloggen att det är Blog Action Day om miljön idag. Det finns naturligtvis hur mycket som helst att säga och många olika aspekter, men i brist på tid kan jag i alla fall ge en lokal puff åt Tant Gröns skafferi i Uppsala som har ett stort sortiment av ekologiska och rättvisemärkta varor. Skafferiet bjuder också på lunchmusik på söndagarna - fri entré, betala bara för maten. Men de håller sig inte bara inom Uppsala, i e-butiken Tant Gröns garderob kan man distansshoppa bl.a. kläder i ekobomull.

Verksamheten var på väg att tyna bort för några år sedan, men har nu vuxit sig större än någonsin. Den ökade efterfrågan måste väl vara ett mått på medvetandegraden hos Uppsalaborna i alla fall!


Idag köpte jag detta på Tant Grön.
Honungspuffad quinoa - mums!


3 kommentarer:

Jessica sa...

apropå nåt helt annat, jag såg hos bokfems-malin att du inte har läst tisdagarna med morrie. Om du inte har läst den än så kan du få min. Om jag hittar den och när jag kommer hem vill säga.
Jag har skrivit om vatten apropå miljö.

görel sa...

Gärna! Jag kanske har någon bok som du vill läsa?

Ska läsa ditt inlägg om vatten senare när jag har mer tid - tillgång på rent vatten för alla är en angelägen fråga.

Åsa sa...

mmmm jag gillar också de honungsrostade quinoapuffarna :) Missade helt Blog action day men liksom du kan man ju agera för miljön lite när som :)