torsdag 16 augusti 2007

Skafferirensning

Nu när det snart är höst får man en chans att börja om på ny kula. Så tänker jag varje höst – mycket mer än vid nyår, faktiskt. Jag tänker hellre i läsår än i kalenderår sedan många år tillbaka, och på den tiden när jag fortfarande hade papperskalendrar (nja, det var ju så sent som förra året) köpte jag hellre studentkalendrar än "vanliga" sådana.

En av de nya kulorna är att rensa förråden - min utmaning till mig själv att inte köpa nya specerier, konserver eller frysvaror förrän de gamla har tagit slut. Och det finns en del att ta av – inte bara i köksskåpen, utan i en belamrad matkällare + andra skåp i källaren + en frysbox och ett vanligt frysskåp. Det blir nog ganska lätt till att börja med när jag plockar av de mer normala matvarorna – den verkliga utmaningen kommer längre fram när jag ska göra något kreativt av t.ex. detta:

Inga kommentarer: