tisdag 21 augusti 2007

Utan min iPod - favoritpryl 1




... går jag inte särskilt långt numera. Inte trodde jag att jag skulle köpa en iPod eller nån annan dyr märkespryl när det finns billiga MP3-spelare på Klas i sjön. Men den här föll jag pladask för därför att:

  1. den väger 15 g (som ett sånt där litet restaurangsmörpaket)
  2. själva spelaren är en klämma som man kan sätta nästan var som helst
  3. den har bokmärken och kommer ihåg var man är även om man stänger av (jag lyssnar nästan bara på ljudböcker och radioprogram).
Och så finns den i fina färger ... hade helst velat ha en orange men den gröna är inte dum den heller. Så sedan någon vecka tillbaka lyssnar jag när jag
  1. går ut med hunden
  2. lagar mat
  3. städar
  4. kör bil
  5. när som helst annars när min odelade uppmärksamhet inte omedelbart krävs för arbete eller kommunikation med andra människor.
Plus att när jag börjar gå på gymmet igen (har bara haft ett litet uppehåll nu i sommar) (lurade jag någon med det där) blir den perfekt! Jag har haft min telefon som spelare men den är tung och sladdarna blir så långa och fastnar överallt.

Just nu i min iPod har jag Stieg Larssons Flicka som lekte med elden - jag och maken har sent omsider upptäckt denna pärla och lyssnar ikapp. (Han leder och har börjat med nästa bok.)

Jag gillar ljudböcker! En bra uppläsare kan verkligen förhöja en bok tycker jag - min favorit hittills tror jag är Johan Rabaeus när han läser Reginald Hills En dans på rosor - lysande! Jag brukar läsa/lyssna på engelska böcker på originalspråket men det här var en höjdare.

Inga kommentarer: