tisdag 6 november 2007

Anonyma Skafferister

Anna som annars sitter Längst in i skafferiet har varit i Italien och uppenbarligen släpat med sig 5 extra resväskor hem. Den kvinnan behöver nog genomföra en avsevärd utökning av skafferiutrymmet.

Tänk att somliga alltid ska överdriva, jag har verkligen ingen som helst förståelse för sådant här beteende. Pfst, OK då, jag är avundsjuk, jag vill också ha allt det där i mitt skafferi. Hade jag varit i Italien hade jag kanske inte haft PRECIS lika mycket saker med mig, men förmodligen nästan. Jag vet ju hur resväskan brukar bågna när vi kommer från USA.

Min samling av kryddor börjar svämma över alla bräddar, sen jag började matblogga har sortimentet vuxit astronomiskt, och mest är det Lisas fel. Kryddorna ligger i påsar, korgar, lådor, burkar, på hyllor, på bordet och köksbänken eftersom de inte får plats nån annanstans.

Så det är bara att erkänna, jag är också en skafferist. Hej Anna!

4 kommentarer:

Jessica sa...

Anna är med andra ord i mycket gott sällskap eftersom jag är precis likadan och många andra av oss :).

görel sa...

Vi får nog bilda en klubb. Min man startar nog isåfall en anhörigförening med jourtelefon.

Anna sa...

Ha, ha! Jag är självskriven medlem i klubben, va? Mannen vill nog gå med i anhörigföreningen :)

görel sa...

Jag skickar anmälningsblanketter! :)